Przylot do Rosji

O godzinie 23, po spotkaniu całej polskiej grupy na stacji PKP Bydgoszcz Główna wyruszyliśmy busem do Kaliningradu. Dzięki sprawnej obsłudze straży granicznej około 3 w nocy byliśmy już na terenie Rosji

Po przyjeździe na lotnisko zaskoczyła nas wzmożona kontrola. Na szczęście mieliśmy kilka zapasowych godzin do odlotu, więc przed 5 położyliśmy się na niezwykle wygodnych ławkach w poczekalni. 8.30 była godziną przygotowania się do odlotu, towarzyszyła temu ekscytacja, ponieważ część uczestników miała przed sobą swój pierwszy lot samolotem. Po 2 godzinach o 11.30 dotarliśmy do Sankt Petersburga, podróż minęła bezproblemowo.

Kolejny, już docelowy wylot do Samary mieliśmy o 13.00. Na pokładzie samolotu nie było nudy, przeczytano 2 książki, 33 razy złożono kostkę Rubika (udanie) i 100 razy nieudanie, niektórzy nie pamiętają lotu ponieważ od razu po wejściu na pokład zasnęli i przespali całą podróż.

Miłym zaskoczeniem było przywitanie nas na lotnisku przez rosyjską grupę wraz z ich koordynatorem Aleksandrem. Ogromnie podekscytowani ruszyliśmy w podróż w kierunku Toliatci. Na miejscu czekała na nas przepyszna kolacja w bardzo przytulnym ośrodku Raduga. Zmęczeni, szybko poszliśmy spać. Nazajutrz czekał nas pierwszy dzień drugiej części naszego projektu…